lørdag den 13. december 2014

Sweatshirts til Dora

Sweatshirts! Jeg har syet masser af sweatshirts. Jeg blev helt høj da det endelig lykkedes mig at finde en metode til at sy rib i halsen uden at det kom til at ligne noget et børnehavebarn havde lavet. Mønsteret til alle nedenfor er fra Ottobre Kids vinterudgaven 2014 (6/2014) og hedder Heather. Jeg har lavet str. 116, den passer nogenlunde, lidt stor, men ikke alt for bred. Hun er 4 1/2 og bruger normalt str 110 men har problemer med at tøjet fra især h&m er alt for smalt. Jeg har også syet en ribkant i forneden.


Sweatshirts til Dora

Stoffet til venstre har jeg haft i lageret i et par år, det er utrolig blødt, men min mand mener det ligner en karklud. ;-) Stoffet ti højre er nyindkøbt fra Ottobres side på Etsy.

Her er prototypen.

Jeg har desværre ikke en coverlocker, men har opnået dette resultat med en dekorativ søm på min symaskine.

Indvendigt, sømmene syet på overlockeren.

Indersiden af halskanten
Jeg er så forelsket i dette stof!


In action!

Størrelsen passer ok, lidt stor men ikke alt for meget.

Dora med julefletninger. :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar