torsdag den 22. januar 2015

Undertøj

Til min niece på 5 år syede jeg i julegave disse 4 sæt undertøj:


Mønsteret kommer fra Ottobre Kids vinterudgaven 6/2013 og stoffet fra stofforretningen i Videbæk, som godt nok ligger langt væk fra alting men ret tæt på hvor jeg bor. :-) De har et kæmpestort udvalg af især strækstoffer med print, og hylden med rester er altid godt fyldt op, så man kan virkelig gøre et kup.
Jeg ekperimenterede en del med hvordan jeg skulle sy elastikken på i benkanterne og ærmegab + halsen. Det endte med at jeg syede den på med en zigzag fra retsiden for at undgå dobbelte lag stof som kan genere en del i undertøj. Jeg synes resultatet blev rigtig fint, og mønsteret er godt. Underbukserne har en fin pasform og er ikke så småt og tætsiddende som f.eks undertøj fra h&m. Mine egne piger efterspørger jævntligt undertøj til sig selv, så jeg kommer helt sikkert til at sy mere i fremtiden.

Røde ræve + sløjfe

Smal, hvid elastik i benet

Pink hello kitty m/fin hvid blondeelastik

Lyserød hello kitty med lyserød elastik

Til venstre den færdige model med elastikken syet på ret mod vrang - altså elastikkens ret mod trussens vrang. Til højre et eksperiment, hvor jeg syede elastikken på ret mod ret og lavede en ombuk før jeg stak den fast fra forsiden. Det blev alt for tykt.

Dobbelt lag - ikke godt

Enkelt lag - godt!
Jeg har også syet dette sæt til min datter fra 7, som elsker leopardprint. Mønster på gamacherne kommer fra Meedom bogen, og er grundmønster på bukser form 0, str. 7. De sidder super, men jeg skal snart lave størrelsen større. Og så selvfølgelig et par trusser til. :-)

Leopardsæt til Iris 
Undertrøje (mønster fra Ottobre 6/2013)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar