søndag den 1. februar 2015

Elsa!

Ja, jeg ved det ikke er særlig unikt, specielt, nyskabende eller noget som helst i den stil, men jeg har altså syet en Elsa-kjole til min 7-årige datter!
Mønsteret er fra amerikanske Simplicity (link til mønsteret på deres hjemmeside), jeg var nemlig så heldig at min mand skulle til New York i starten af Januar, så jeg bestilte en stak mønstre til hans hotel. :-)) Dejligt dejligt.

Elsa igen igen. :-)

 Selvom hun ikke smiler ret meget på billederne, ER min datter altså glad for kjolen, så glad at jeg fik et kram og et kys og den straks kom på. Og den skal vist også på til Fastelavn på skolen. Hvad kan man så mere bede om? ;-)
Det var ikke et helt nemt projekt, men jeg lavede (selvfølgelig) også om på mønsteret og gjorde det endnu sværere for mig selv. Men det er jo detaljerne der gør den så flot..

Bånd i halsen og på bærestykket

Glimmersten på armer

Masser af florlet stof med de helt perfekte snefnug

Glimmersten på bærestykket

Der er det helt rigtige 'schwung'.. 

Skørtet er af silke.. når nu det skulle være!

Båndet er syet på i hånden

Ihhh hvor lynlåsen drillede... Jeg er ikke helt tilfreds, men nu bliver det ikke bedre!
Det florlette yderstof var jeg så heldig at finde på den blå avis. Det kostede 80 kr for et stykke på 1x1,50 m. Helt ok, synes jeg, for hvis man skal købe en færdig kjole i butikkerne koster den jo let 300 kr, men så er den slet ikke lige så flot som den her. :-D

Anna og Elsa
Og sidst men ikke mindst, mine to piger klædt ud som Anna og Elsa. Lillesøsters kjole har jeg ikke syet, men hun forventer at få en Elsa-kjole magen til storesøsters. Suk... Så må jeg på den igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar