søndag den 1. februar 2015

Timberline

Må jeg præsentere.... Timberline!



Timberline

Jeg ER så glad for min nye cardigan. Mønsteret er Jared Floods (Ravelry link) og det er egentlig et herremønster, men jeg var så vild med det at jeg var nødt til at strikke det til mig selv. For at få trøjen til at passe har jeg strikket med tyndere garn og tyndere pinde. Garnet er Wollmeise DK i farven Golden Pear, og det har været meget dejligt at arbejde med. 

Masser af snoninger.....!
Trøjen har taget mig over tre måneder at strikke, og er dermed vist mit længste projekt til dato.. Det holdt hårdt at blive færdig, men jeg er så glad for at jeg holdt ud. Jeg elsker den og den er blevet lige det jeg gerne ville have. Lidt for stor, varm og vamset. 
Der var også mange nye teknikker for mig, bl.a tubular cast on og one row button holes, men alt er fint forklaret i mønsteret.




Egentlig har jeg lyst til at strikke en til trøje med masser af snoninger, men jeg har slået op til en glatstrikket poncho a la den Gro har på i Arvingerne, for det næste stykke tid kommer jeg til at få mere end travlt, og tiden er vist ikke inde til den slags snoningspjat mere.. ;-))




Ingen kommentarer:

Send en kommentar